onsdag 21 januari 2009

SCHWOOOOOOOOOSCH!

Argh! Åter i fjollträsk efter nästan tre veckor på landet...

Smutsen! Hetsen! Bullret! MÄNNISKORNA!

Fontänspydde ur mig en text om skillnaden mellan kapitalism och marknadsekonomi till Ordfront. Knackade ner en krönika till Fria tidningarna som nog är den sämsta hittills och måste skrivas om. Närmar mig slutet på översättningen av Golem.

Blev igår grundligt intervjuad av en skicklig journalist som fick mig att prata alldeles för mycket och bli alldeles för personlig – nu igen. Gjorde också en rolig fotografering med bl a manusbränning i källaren, uppenbart livsfarligt men det blev bra bilder.

Och nästa vecka kommer de båda nya böckerna! Det måste göras pressutskick! ansökningar! lanseringar! bokhandelsreklam! Releasefester!

Dessutom är personaltoaletten, kyldisken och handfatet på fiket trasiga. Två helger i rad har polisen varit där och gjort razzior och stört fester och kollat leg på festgästerna, utan att hitta något men det är ändå väldigt irriterande. Starta aldrig ett fik, är mitt bästa råd.

Det ska stå på min gravsten: starta aldrig ett fik.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Shit! Jag som just råkade starta ett fik! Hur ska jag göra för att bli av med det!?

Vertigomannen sa...

Frågar mig exakt detsamma varje morgon och varje kväll. Kommer du på nåt sätt kan du väl höra av dig? Sälja verkar omöjligt just nu. Kolla på Blocket: alla vill sälja sina fik.

Anonym sa...

Frågan är dock hur fikarna känner när ni skriver så, ni driver ju institutioner. De kommer kanske inte bara må ekonomiskt dåligt över en sniken femtår.