tisdag 17 mars 2009

SVÅL

Plötsligt lite mycket nu igen. Två böcker ska på tryck, inlagorna inte helt klara. Fyra bokomslag och fyra baksidestexter ska vara färdiga om två veckor, inget är klart. Har köpt ett halvt kilo svål som imorgon ska förvandlas till omslaget till CJ Håkanssons nya bok. Och har bokat in en fotografering på torsdag kväll då en söt pojke ska få en fot i munnen. Och har ordnat några nakenmodeller till Juliette-omslaget. Ska dessutom skicka in tre tunga akademiska ansökningar inom två veckor. Och hålla en satans massa föreläsningar. Och förbereda Textmässan. Och Vertigofesten den 4 april.

(FÖRRESTEN! behöver fler nakenmodeller! Vill du vara naken på ett bokomslag utan att behöva visa ansiktet? Har rätt gott om testiklar men behöver ytterligare äggstockar! Troligen fotografering måndag kväll! Hör av dig!)

Tur att helgen på landet var ren och skär lycka. Kommer nog överleva det här med.

4 kommentarer:

Anonym sa...

À propos Juliette, jag har nyligen införskaffat boken "Under erotikens gissel - intima bekännelser av Marquis de Sade" på ett antikvariat och det verkar vara Juliette, Mimosa förlag, 1950, övers. T.V. Lundqvist. Råkar du ha lite mer information om denna utgåva? Är det den första översättningen av boken? Hur pass tillförlitlig är texten både innehållsmässigt och översättningsmässigt? Den verkar vara något censurerad när jag snabbt blickade på en online version av Juliette på engelska.

Vertigomannen sa...

Nä, det där är en fallfärdig, svårt nedskuren översättning av Justine. Men det är ändå en rolig bok att ha... Läs allt om äldre svenska Sade-utgåvor i mitt efterord till Filosofin i sängkammaren.

M sa...

jag vill. vara naken alltså. och oj det här är den konstigaste kommentaren jag lämnat på en blogg.

Vertigomannen sa...

maila mig på edenborg@vertigo.se