tisdag 3 mars 2009

SKRÄPBLOGG

Någon har roat sig med att anmäla den här bloggen som "skräpblogg". Det rör på sig där ute i den virtuella sandlådan!

Ägnat förmiddagen åt att sammanträda med förlagets eminenta praktikant Billie och att häpna över genomslaget för Susanne Dodillets avhandling. Har dessutom fått en gåtfull förfrågan om att uppträda och läsa dikter i ett köpcentrum. Först frågetävling på tv och nu detta!

Gjorde ett tappert försök sent igår kväll att skriva ett kväde eller snarare ett ode som en hyllning till Pirate Bay, men det blev tyvärr inget bra. Hoppas det går bra i rättegången ändå.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte lägga upp några pdf:er av gamla Vertigo-titlar på TPB?

Anonym sa...

Ehm, lite nosy fråga kanske men kommer denna Billie från Uppsala och är musiker?

Vertigomannen sa...

Har faktiskt försökt lägga upp saker på TPB, men har ännu inte lärt mig hur det går till att tillverka torrentfiler på macintosh? Verkar inte funka med Tomato?

Och ja, det är densamma Billie, eminent sångerska och förlagspraktikant i samma person.

Anonym sa...

Var det Brunogallerian på Götgatsbacken som frågade?

(Själv litade jag på min gallsäcken-i-halsen-känsla och sa nej, men tanken på en Vertigoman i färd med att läsa sina dikter bland en massa espressodrickande American Apparel-kunder är rätt rolig.)

Vertigomannen sa...

Ja! Jag kände mig faktiskt nästan heroisk när jag sa nej till 2500 spänn för en kvarts enkelt jobb.