onsdag 13 april 2011

GUNNAR BLÅ I OSLO

Igår kväll uppträdde jag som Gunnar Blå på Sound of Mu i Oslo. Innan föreställningen tog vi ett par öl, och stötte då på Martin Kellerman och Thomas Olsson från Kartago på en stimmig fotbollspub, ett lite egendomligt sammanträffande.

Jag fick en hel timme på mig, så jag hann läsa fyra noveller, började med en "läsarnas sexbrev" från 1987 och avslutade med en nyskriven. Det gav upphov till en del reflexioner om bra och dålig litteratur. Till slut kom Stig Sæterbakken upp på scenen i form av Sauermugg, jag blottade mitt rätta ansikte med en gummimask, och så dansade vi balett till Händels Lascio chia piagna-aria.

Dansen är förevigad på film, men tills jag har klippt klart den får du nöja dig med detta vackra foto från vår dansrepetition på hotellrummet:

2 kommentarer:

Anonym sa...

The horror, the horror ...

Anonym sa...

Jag tycker att filosofie doktorer ska fanimej stava rätt, särskilt på utrikiska. Således : Lascia chi´o pianga heter Händels vackra aria, som förstås borde sjungas med svindlande kastratkoloraturer. Se där ett lagom plågsamt projekt för doktor Edenborg...