lördag 27 september 2008

BLÖDIG

Skrev nyss om mitt förfärliga misstag där fel beställning skickades till Förlagssystem så alla förlagets Stormtrupper fick ett dublett-ex av Florina istället för Gamiani. Skickade förstås genast ut en ursäkt med anvisningar för returen. Fick en massa svar på mailet, men orkade inte läsa dem, stod inte ut med allt det förväntade skället. Kände mig lite starkare idag, och öppnade mailen efter ett. Och si! istället kom en anstormning av en sorts kärlek. Är nog lite skör: blev alldeles tårögd. Så här kan det låta från förlagets svårt älskade Stormtruppsmedlemmar:

"Jag gjorde i alla fall så att jag betalade Florina och behåller boken, det kan vara kul att se moster Hildas min på julafton!"

"Hej, jag blev glad över ett nytt ex av Florina. Det blir en bra födelsedagspresent/julklapp.
Ser fram emot Gamiani."

"Kära kamrat! Ingen fara, jag behåller boken (Florina - trevlig) och ser fram emot att få Gamiani. Din hjärna är bättre än de flestas. En trött fredagspuss, där du vill ha den."

"Du är förlåten."

"Två böcker är alldeles lagomt denna månad. Så min bok behåller jag samt behöver ingen kompensation. Gillade misstaget."

"Jag har ingenting emot att behålla exemplaret. Jag betalar för den som vanligt, så kan jag ge boken till en vän. Men skicka gärna Gamiani."

"Sånt händer. Inga problem. Florina är dessutom så bra att det inte skadar att ha en extra i presentlagret. Låna en hjärna... Det påminner om den gamla Norgehistorien om e svindyra helt obegagnade norska hjärnorna som S:t Per hade till salu för den som behövde. (Cirkulerar också i Norge, som svenskhistoria.)"

2 kommentarer:

Lolita of the Classics sa...

Klart du inte får skäll över att råka skicka ut ett extra exemplar, se så många som ville behålla det! Själv har jag en kusin som får den i 30-årspresent.

Jag tror inte stormtrupperna skulle bli alltför ledsna om du tog det lite lugnare ett tag. Hellre lite längre mellan böckerna än en förstörd förläggare.

Med respekt //Lotten

Lolita of the Classics sa...

Känner förresten igen både min brors och min pojkväns svar på mailen i ditt inlägg, lite småkul...