lördag 2 februari 2008

UMEÅ

Sov den drucknes medvetslösa sömn i några timmar, vred mig sedan i den bakfulles ruelse några timmar. Fick en insikt: jag är en medelmåtta. Det har något med Umeå att göra.

Umeå littfest: "Jag har aldrig varit så olycklig i hela mitt liv" sa Andreas på Alastor medan han hällde i sig sin första starköl klockan elva på förmiddagen.

Umeå littfest: "Vad är vampyrer och varulvar mot den stora skräcken, den kosmiska ångesten?" frågade samme Andreas när vi försedda med underliga mikrofoner i en spöklikt gigantisk hörsal inför en handfull åskådare pratade skräck med Alastor-Ola och Andreas Roman.

På kvällen var vi på Hströms kontor och drack rödtjut. Vi fick se Johans fantastiska Frihetsfronten-tshirt och höra historier om när han delade ut sprit till småbarn i Örnsköldsviks Folkets park. Den mannen är FREEDOM!

Nu tillbaka till Ume Folkets Hus för att bära korset av att sitta bakom ett bokbord och glo med ett tomt leende och dela ut kataloger som pryds av en nakenbild av mig själv till gamla tanter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår att det kan kännas tomt i den stora salen Idun.
Det hade kanske varit bättre om en av de "normalstora" salarna hade blivit inredd till en kuslig och koslig koja...

Jag som trodde ni hade inställningen att vilja framhäva all slags litteratur. Men visst är det trevligare när man får gensvar och känner sig välkommen.

Hoppas ni inte har gett upp "glesbygden" helt bara! Annars får väl en annan bege sig till huvudstaden, tråkigt nog.