torsdag 7 februari 2008

GROVARBETE

När jag tog min master's på Handelshögskolans program Modern Publishing sa dom ingenting om att större delen av en förläggares liv består i att bära saker, mest böcker. Idag har jag dessutom hållit i en väldigt stor maskin – grovisarna kallade den nåt i stil med en tretton-elva eller tretti-nitti – och bilat bort betong under en husgrund.

Emellanåt har jag uppdaterat Textmässans hemsida, fått in en massa anmälningar (tjugo platser redan bokade!) och lyckats skriva några sidor på min Händel-roman. Fattar inte själv hur jag då och då lyckas stjäla fokus från de miljarderna små problemen som alltid måste fixas och ägna mig åt det mer långsiktiga och djupträngande.

Nu borde jag starta ett bråk med en annan bloggare men jag måste ju läsa dom först och det har jag inte gjort så det får bli i morgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

huvudskälet till att jag indigneras så över att discovery fått ge plats för tv4:s redundanta supplementkanaler (långfilmerna på tv4 sport är förvisso angelägna) i mitt kanalutbud, är att jag berövats de skakande programmen om "extreme construction sites", eller "the worlds biggest cranes".

stora maskiner, betong o dyl är bra saker. stora maskiner är bra. saker.

Anonym sa...

stora, maskiner är. bra saker