torsdag 24 mars 2011

VÅGA...?

Som en och annan minns svettades och svor jag i januari över mitt redaktör- och korrarbete med de fyra delarna av "Våga..."-serien som Vertigo och Linds förlag ger ut i samarbete, under Xstory:s namn. Idag kom böckerna, och de ser mycket fina ut! Till skillnad från de franska originalen har vi kostat på lite extra, med hårdband och bättre papper.

De fyra första delarna handlar om fellatio, SM, analsex och cunnilingus. Jag, som trots min höga ålder aldrig har läst några sexhandböcker tidigare, erkänner att jag lärt mig en hel del matnyttigt under arbetet. Men så är också en av författarna Coralie Trinh Thi, skaparen av filmklassikern Baise-moi.

Så här glad blev jag av att bara hålla i böckerna, så du kan ju tänka dig hur trevliga de är att läsa:


Om någon vecka eller så kommer de finnas ute till försäljning på de gamla vanliga ställena och förhoppningsvis en del nya.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oolala. Kommer den här serien att skickas ut till stormtrupperna?

Lina sa...

Ett tag hade jag som tanke att läsa Analsexboken o recensera för dagensbok. Fast vi kom fram till, jag o min kompis som är chefen, att det nog skulle vara lite för magstarkt. Framför allt kom jag fram till att jag nog inte skulle våga, haha! Men kanske borde tänka om.

C/ME sa...

Det tycker jag! Magstark är den inte alls, tvärtom mycket lärorik och rolig.