måndag 4 januari 2010

ON THE RADIO

Vid tre tillfällen i slutet av hösten, sent på kvällen, bjöd radioprofilen Eric Schüldt in mig till sin studio. Han bjöd på Nebbiolo-vin (i enlighet med Gaahls rekommendation), stark ost och kex, brasan sprakade. Vi samtalade ett par timmar varje gång, mest var det min mun som gick.

Nu har han klippt ner de sex timmarna till fyrtiofem minuter inklusive den vackraste musik. Om du vill höra mig vräka ur mig om kärlek, erotik, litteratur, överträdelser och mystik så kan du lyssna imorgon tisdag klockan 14.03 eller i övermorgon onsdag klockan 18.15, på p1. Programmet lär också läggas som ut som podcast.

Bitar av monologerna är rent tungomålstal som omöjligt lät sig rekonstrueras efteråt. Om du vill förstå Vertigo är allt detta viktiga pusselbitar. Här spökar texter och liv för varandra.

1 kommentar:

elicash sa...

Verkligen ett fint program med många värdefulla saker som sades. Min uppmärksamhet sviktade inte för en sekund.