måndag 1 februari 2010

SÖKER MODELLER

Finner mig själv håglös, mållös, maktlös, kraftlös, meningslös och allmänt lös. Försökte skärskåda mitt inre och försöka hitta något som kunde göra mig entusiastisk. Hittade bara en sak: fler fotografier. Återkopplade till ett gammalt projekt: en fotobok. Har frågat Gunnar Blå om han vill skriva anvisningar till fotografierna, han vill. Tänker mig något i stil med Vertigos omslag, med influenser från Annika von Hausswolff och Joel Peter Witkin.

Behöver modeller. Om du eller din vän kan tänka dig att vara med, skicka ett mail och ett par foton till mig på edenborg(at)vertigo.se. Kommer att höra av mig framöver. Alla behöver inte nödvändigtvis visa ansiktet, vara avklädda och skärskådade långt in i veka livet, men det blir enklare ju färre inskränkningar som finns. Alla kommer att vara vackra på bilderna. Extra plus om din kropp skiljer sig från normen.

Har dessutom några omslagsfotografier den här våren som behöver sina modeller.

Snart startar vi Vertigos egen modellagentur: "modeller på avgrundens rand".

2 kommentarer:

Patrik sa...

Jag har en stor tatuering med ett stort och känt chokladvarumärke på magen. Är jag intressant ändÅ?

JL sa...

Låter generellt som något för mig.