fredag 8 februari 2008

BRÅKA MED BLOGGARE

Jag satte mig en stund och läste några av de svenska bloggar som har flest besökare. Det var väldigt deprimerande. Men min konformistiska åtrå efter att bli omtyckt av alla driver mig att anamma deras framgångsstrategi, så:

I morse vaknade jag. Sedan åt jag frukost. Jag tänkte det var en bra dag för lite blue-collar chic, så jag drog på mina blåställsbyxor och en grå tshirt med ingrodd svett från tre dagar, samt ett par gröna jägarstrumpor så smutsiga att de stod av sig själva (kanske vinkade de åt mig i morse också, har lite dunkla minnen).

Jag ställde mig framför spegeln och tänkte Hejsan du gamle Edenborg! Vad roligt att du just DU har vaknat igen. Skäggstubben var av perfekt längd. Det kommer den vara om några dagar också. Håret hade helt rätt flottighet och jag kammade det i en postmodern frilla à la Hitler ficken-chiquen.

Sedan smorde jag in nävarna med jord och spillolja och såg till att skrapa knogarna mot den vassa betongen för att få in den riktigt heta knegarlooken som jag vet att småbrallisarna går igång på med alla cylindrarna som också kan kallas tutor eller de avlånga, lätt svullna semlor de bär på bröstkorgarna.

Avslutningsvis drog jag på mig ett par nyinköpta skor med stålhätta, insmorda med gammal lera, samt virade en trasig täckjacka runt kroppen och tryckte den urslitna Antifa-kepsen på huvudet. Ännu en härlig dag för en förvirrad förläggare!

(Efter detta blogginlägg, fokuserat på mode och smink, räknar jag med att bli en av Sveriges mest lästa.)

3 kommentarer:

Sofia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sofia sa...

(Suck orka slåss med dåliga länkar, jag gör ett nytt försök)

Underbart!

Vi borde starta en modeblogg ihop så att folk skulle kunna klä sig lite smakligare och mycket såsigare.
Här är mitt bidrag till klädeliten:
http://cupcakecarny.blogspot.com/2007/03/its-got-to-be-more-than-flesh-and-bone.html

Anonym sa...

Lättbrynta armtajts och "soffknän" på mameluckerna kommer starkt i vår.