lördag 25 oktober 2014

ALKEMISTENS DOTTER

Som en och annan har sett, har min andra roman hos Natur&kultur, Alkemistens dotter, blivit nominerad till Augustpriset. Denna berättelse om lojalitet, tvivel, barnets hjälplöshet och kärlekens obönhörlighet, universums kyla och poesins destruktivitet har tydligen slagit an. Jag hoppas att nomineringen leder till att många läser boken, som jag hoppas både ska vara en rafflande äventyrsberättelse och en idéroman som får det att snurra till i hjärnan.

I den här filmen berättar jag helt kort om den (lyckas av någon anledning inte bädda in den):

https://www.youtube.com/watch?v=LgeGGzo4LJ8

Här kan du se boktrailern:



På romanens Facebooksida hittar du massvis med extramaterial kring boken, du kan ställa frågor och kommentera. Sidan uppdateras i princip varje dag. Du hittar den här:

https://www.facebook.com/alkemistensdotter

De närmaste veckorna framträder jag på olika platser och pratar och signerar boken. Här är mitt schema som det ser ut just nu:

27 oktober: signering, SF-bokhandeln i Malmö, kl 16,15

27 oktober: samtalar med Álvaro Enrigue på internationell författarscen i Malmö, kl 19,00

30 oktober: recensionsdatum

31 oktober: helkväll om Alkemistens dotter på SF-bokhandeln i Stockholm kl 18,00

3 november: Klassikerprat om Oscar Wildes (m fl) Teleny på Göteborgs stadsbibliotek kl 18,00

4 november: medverker i ReLease på Kulturhuset i Stockholm, kl 18,00

Hoppas vi träffas på något av de där ställena! Vill du ditt exemplar av romanen dedicerat står jag mer än gärna till tjänst. Men glöm inte att jag är gammal, slutkörd, manglad och halvgalen, så var snäll mot mig, ge mig gärna en mjuk klapp och en puss.

Inga kommentarer: