Försöker förtvivlat minnas hur det går till att lansera böcker. Har startat en Facebook-grupp för Stig Sæterbakken. Letar forum för skräckintresserade för Golem. Blev djupt provocerad av att ta del av Pocketförlagets lanseringsplan för Lemmys White line fever: skojiga idéer, nytänkande, påhitt!
Famlar för egen del i mörkret: världens sämsta affärsman förnekar sig inte. Då och då har vissa Vertigoböcker hamnat på topplistor och kommit ut i stor skala: men hur i helvete gick det till? Kommer inte ihåg. Tvingas börja om från början varenda gång.
Varför kan det inte räcka att texterna är så fruktansvärt bra? Varför kastar sig helt enkelt inte tiotusen människor över en ny roman av Stig Sæterbakken? Till skillnad från 99% av böckerna som ligger i travar på nyhetsbord och i bästsäljarställ skänker ju Osynliga händer en stor upplevelse: poesi, skönhet, bävan, förundran.
Under tiden roar sig serietecknarna i källaren å det grövsta.
Vi lånade din kostym och slips också, hoppas det var ok.
SvaraRaderaDu kanske kunde prova sån här "viral marketing"? Släpp lös ett gäng barn/små människor utklädda till golems i stockholmsnatten.
SvaraRadera